«یدیعوت آحارونوت» در گزارشی با تأیید کشته یا زخمی‌شدن حداقل ۱۰ هزار سرباز اسرائیلی طی ماه‌های طولانی نبرد در نوار غزه، فاش کرد که هر ماه هزار سرباز به فهرست مجروحان اضافه می‌شود.

رسانه‌های اسرائیلی: در جریان جنگ ۱۰ هزار سرباز در نوار غزه کشته یا زخمی شده‌اند

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی که روز یکشنبه منتشر شد، فاش کرد که دست‌کم ۱۰ هزار سرباز اسرائیلی طی ماه‌های طولانی درگیری در نوار غزه کشته یا زخمی شده‌اند. این روزنامه می‌افزاید که بر اساس داده‌های بخش توان‌بخشی وزارت امنیت، ماهانه حدود هزار سرباز به فهرست مجروحان جسمی و روانی این بخش اضافه می‌شود.

«یدیعوت آحارونوت» خاطرنشان می‌کند که این اعداد هم «کنست» و هم دولت را از بازنویسی و تصویب قانون تمدید خدمت اجباری منع نمی‌کند و سربازان عادی در ارتش را در وضعیتی مبهم و با ناامیدی شدید قرار می‌دهد. این روزنامه اسرائیلی به نقل از پدر یکی از نظامیان تیپ نخبگان اسرائیل «ناحال» که در میان نیروهای حاضر در شهر رفح خدمت می‌کند، در مورد اتفاقاتی که برای سربازان می‌افتد هشدار داد و نوشت: چنین وضعیتی در تاریخ جنگ‌های اسرائیل حتی در سال ۱۹۴۸ رخ نداده است که سربازان ده ماه متوالی در شرایط نامساعد بجنگند.

در همین زمینه، «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد که به سربازان زن ناظر در بلندی‌های «جولان شمالی» در روزهای اخیر ابلاغ شده که قرار است ۴ ماه دیگر خدمت کنند؛ حتی اگر قرار بود در ماه سپتامبر از خدمت خارج شوند. ۱۲ ژوئیه گذشته، «کابینه اسرائیل» تصمیم به تمدید زمان خدمت اجباری در ارتش - که از کمبود پرسنل رنج می‌برد - گرفت؛ مشروط بر اینکه این تصمیم برای تصویب به «کنست» ارائه شود.

بر اساس داده‌های کنترل‌شده نظامی، بیش از ۶۹۰ افسر و سرباز صهیونیست از ۷ اکتبر تا کنون کشته شده‌اند، درحالی‌که «ارتش اشغالگر» با اتهامات داخلی مبنی بر پنهان‌کردن تعداد واقعی تلفات انسانی خود - که بیش از این مقدار است - مواجه است.

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.